Обережно - шахраї! (частина 1)

Чимало людей використовують будь-які засоби, щоб знайти жертву — мобільний телефон, електронну пошту, соціальні мережі, месенджери та глобальну мережу Інтернет. І багато хто ловиться на їх вудку, хоча про те, як уберегтися від шахраїв, відомо з незапам'ятних часів: не розкидайся конфіденційною інформацією, не біжи за незаробленими грошима, не намагайся сам брати участь в авантюрах. Існує багато сценаріїв, які шахраї використовують, щоб заманити жертву до пастки. Про те, яким буває шахрайство у банківській сфері і як від нього вберегтися, повідомляють працівники відділу комп’ютерно-технічних та телекомунікаційних досліджень Черкаського НДЕКЦ МВС.

В даній статті описані основні методи шахраїв та як необхідно діяти, щоб не стати жертвою шахрайських дій.

Вішінг

Як це виглядає: вам надходить дзвінок нібито з вашої банківської установи. На екрані може висвітитися назва банку і навіть дуже схожий на офіційний номер телефону банківської установи. Людина на тому кінці дроту каже, що по вашому рахунку зафіксовані дивні операції. Наприклад, переказ коштів, заявка на кредит або витік персональних даних. Вам же рекомендують негайно заблокувати картку. Для цього необхідно назвати код з СМС-повідомлення, яке прийшло на мобільний телефон в момент розмови з нібито представником банківської установи. Іноді шахраї уточнюють логін і пароль вашого Інтернет-банку або Мобільного додатку.

Що робити: негайно покласти трубку і зателефонувати в банк самостійно. Уточніть у співробітників банківської установи, зв'язувалися вони з вами чи ні, та чи є загроза вашим рахунками. НІКОЛИ І НІКОМУ не повідомляйте одноразовий СМС-код для проведення операції. Даний код, а також інші відомості (номер картки, паспортні дані, логін і пароль від Інтернет-банку або Мобільного додатку) ні в якому разі не можна повідомляти третім особам!

В деяких випадках, наприклад при особистому дзвінку представнику банківської установи, співробітник може запросити інформацію про платіжну картку та інші дані. Це є необхідним заходом для ідентифікації вас як клієнта банку. Якщо ж вам дзвонять самостійно і вимагають подібну інформацію - сміливо закінчуйте розмову і повідомте про підозрілий дзвінок представника вашої банківської установи.

Співробітники банку володіють такою персональною інформацією:

  • ПІБ;
  • Паспортні данні;
  • Картки, оформлені в банківській установі;
  • Залишок грошових коштів на рахунку.

Співробітники банку ніколи не стануть питати:

  • Повний номер банківської карти;

  • Строк дії карти;
  • CVV/CVC - код;
  • Логін та пароль від Інтернет-банку або Мобільного додатку;
  • Коди з СМС - повідомлень.
Скіммінг

Як це виглядає: скіммінг - це крадіжка реквізитів банківської карти за допомогою спеціального пристрою, що зчитує реквізити магнітної стрічки картки. Шахраї встановлюють на банкомат додаткове обладнання, за допомогою якого і зчитуються дані банківської платіжної картки. Після чого виготовляється дублікат картки, завдяки якому відбувається крадіжка грошових коштів з рахунку.

Що робити:

  • використовуйте тільки перевірені банкомати, які розташовані безпосередньо у відділеннях банків або в інших охоронюваних установах;

  • звертайте увагу на картоприймач, клавіатуру і інші панелі. При наявності будь-яких підозр скористайтеся іншим банкоматом і повідомте про інцидент в відповідну банківську установу;

  • вводьте свій PIN-код таким чином, щоб його ніхто не побачив його. Не соромтеся прикривати руками цифри на клавіатурі;

  • проявляйте пильність при використанні банкоматів за кордоном. По можливості знімайте гроші безпосередньо у відділеннях банків;

  • підключіть послугу СМС-оповіщення. При будь-якої несанкціонованої операції по вашій карті ви зможете в терміновому порядку її заблокувати та зв’язатись з представником вашої банківської установи.

Далі буде…!

Обережно - шахраї! (частина 1)
Знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
Ваше ім'я Ваш e-mail
Код безпеки
Включите эту картинку для отображения кода безопасности