Чому пропали гроші за «сіру» автівку

Не кожен автомобіль на єврономерах має право отримати українську реєстрацію. Згадаймо черги покинутого автомобільного мотлоху вздовж доріг у прикордонних з Польщею селах. Ці автомобілі ставити на облік ніхто й не збирався — вартість розмитнення (навіть пільгового) та складність отримання документів від колишнього власника — причини, що змушували залишити на дорозі бувалі в бувальцях транспортні засоби. Історія блискучого на вигляд «Фольксвагена», що зійшов з німецького конвеєра в 2004 році та цьогоріч дістався України й пройшов розмитнення, — теж із сумним фіналом. Власниця машини пошкодувала, що віддала за неї посередникам кругленьку суму…

Метал відкрив таємницю знищеного номера

Придбавши євробляху й пройшовши наприкінці січня всі митні процедури, новоспечена власниця почала процедуру реєстрації автомобіля в обласному сервісному центрі. Відповідно до затвердженої законом процедури, його оглянув експерт сектору криміналістичного дослідження транспортних засобів і реєстраційних документів Черкаського НДЕКЦ МВС України. Він виявив, що поверхня металу, де нанесений номер кузова, має ознаки втручання, а також зафіксував невідповідність дати виготовлення комплектуючих деталей з датою виготовлення автомобіля. Було призначене комплекс­не дослідження транспортного засобу та встановлено, що первинний номер кузова знищений шляхом видалення з номерного майданчика верхнього шару металу. Після цього на номерний майданчик нанесений інший номер кузова в кустарних умовах. Дублююча табличка з ідентифікаційним номером відрізняється від тих, що виготовляються заводом-виробником.

Зрештою, після застосування електрохімічного травлення металу було встановлено тринадцяту та чотирнадцяту позначки первинного номера кузова. Під час дослідження номера двигуна встановлено, що він не змінювався та є первинним. Правоохоронці направили запит стосовно встановлення ідентифікаційного номера кузова автомобіля за виявленим номером двигуна в одну з міжнародних систем. Так і з’ясували справжній номер автівки. Також виявили, що за базою даних Генерального секретаріату Інтерполу, авто перебуває в міжнародному розшуку з ініціативи правоохоронних органів Німеччини, де його було викрадено в 2010 році.

«Фольксваген» чекатиме вирішення колізії

У черговий раз експерти Черкаського НДЕКЦ МВС України, завдяки умілому володінню практичними навичками, запобігли незаконній легалізації транспортного засобу. Що ж буде з автівкою далі, я запитав у директора Черкаського НДЕКЦ МВС України Василя Аксьонова.

— Легалізувати це авто в Україні не вдасться — адже його номер знищено та, як вдалося встановити, авто перебуває в міжнародному розшуку, розповідає фахівець. — Звичайно, законному власнику — іноземцю, в якого і вкрали авто, офіційно повідомлять про знахідку. Але, зважаючи на 9 років експлуатації після викрадення та всіх маніпуляцій, що відбувалися з автомобілем, на ряд процедур, а також чималих витрат, пов’язаних із можливою утилізацією автівки в Німеччині, навряд чи він зрадіє знахідці та приїде за автівкою в Україну.

— То що ж буде з автомобілем?

— Якщо власник не захоче його забирати, то створиться правова колізія — автівка чекатиме юридичного рішення на спецмайданчику. Як показує практика, це може затягнутися на роки. Разом з тим законодавчо не відпрацьована система утилізації таких авто. Це, до речі, далеко не єдина «сіра» автівка, виявлена нашими експертами. Є чимало прикладів, коли викрадене авто знаходило свого власника. В таких випадках приємно спостерігати за радістю людини, яка вже й не сподівалася знайти своє авто…

— Як же тим, хто хоче придбати вживаний автомобіль іноземного виробництва, уникнути подібних пасток?

— Наприклад, можна звернутися до фахівців експертної служби на етапі розмитнення автомобіля. Коштує послуга, порівняно з вартістю покупки, недорого — близько 200 гривень.

— Чи почастішали випадки виявлення автомобілів з «перебитими» номерами у зв’язку зі збільшенням потоку вживаних автівок з Європи?

— Всі автомобілі під час постановки на облік експерти ретельно перевіряють. Особливого збільшення кількості автомобілів з кримінальним минулим не бачимо. Але дбаємо і про превентивні заходи — щоб покращити знання та навички поліцейських, які перевіряють автомобілі на дорогах, наші фахівці проводять з ними семінари, розкривають професійні секрети, якими володіють експерти. Співпрацюємо і зі страховими компаніями, які теж звертаються по допомогу в НДЕКЦ. Усі разом працюємо над тим, щоб зробити рух на дорогах безпечним і комфортним, а всі дії автовласників щоб відбувалися виключно в правовому полі.

Чому пропали гроші за «сіру» автівку
Чому пропали гроші за «сіру» автівку
Черкаський край - Чому пропали гроші за «сіру» автівку
2019.04.16
Знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter