Семінар «Озброєне око» Технологічна експертиза творів мистецтва»

22.10.2019 у м. Києві, у Національному музеї мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків, в рамках проекту НА.МИ.СТ.О спільно з бюро науково-технічної експертизи «Арт-лаб» та за підтримки Українського культурного фонду відбувся семінар «Озброєне око». Технологічна експертиза творів мистецтва». На запрошення генерального директора музею Катерини Чуєвої у семінарі прийняли участь експерти-мистецтвознавці Черкаського НДЕКЦ МВС Ігор Солодовніков та Лариса Гончар.

Семінар «Озброєне око» Технологічна експертиза творів мистецтва»

Вступним словом відрила захід Катерина Чуєва, яка повідомила учасникам про мету семінару, розповіла про наукові здобутки дослідників, що працюють з експонатами музею, та про використання технологічних особливостей при дослідженні предметів мистецтва.

Семінар «Озброєне око» Технологічна експертиза творів мистецтва»

Її розповідь продовжила керівник бюро науково-технічної експертизи «Арт-лаб» Олена Андіанова, яка повідомила, що техніко-технологічні дослідження сьогодні є невід’ємною складовою атрибуції творів мистецтва. Комплексна технологічна експертиза включає дослідження оптичними і фізико-хімічними методами, що дозволяють визначати технологічні особливості творів, зокрема, творів живопису, наприклад, ідентифікувати пігментний склад і в’язиво фарбового шару та ґрунту тощо. Сукупність отриманих результатів, у свою чергу, дає можливість встановити час створення предмету і уточнити низку його атрибутивних даних. Також, експерт розповіла про п’ять новітніх методів, які були застосовні при вивченні п’яти «піддослідних» картин з Музею Ханенків. Лише одна з них виявилася оригінальною.

Семінар «Озброєне око» Технологічна експертиза творів мистецтва»

А заступник генерального директора музею Ханенків з наукової роботи Олена Живкова розповіла про дослідницьку роботу в рамках проекту НА.МИ.СТ.О. Науковець наголосила, що техніко-технологічна експертиза не може відповісти на всі запитання. Приміром, жоден прилад не назве ім’я автора картини. Дуже важко також відрізнити роботи відомого художника від творів, виконаних працівниками його майстерні, адже матеріали та технології у них найчастіше були однаковими. Найкращі результати дає саме комплексне дослідження – співпраця технологів і мистецтвознавців. Олена Живкова повідомила, що картина Веласкеса Інфанта виявилася не пензля відомого іспанського живописця.

Семінар «Озброєне око» Технологічна експертиза творів мистецтва»

Учасники семінару отримали базові теоретичні та практичні знання щодо сучасних методів техніко-технологічних досліджень, особливостей їх використання, переваг та слабких місць, а також інтерпретацій результатів та використання їх в атрибуції музейних предметів на прикладі творів європейського живопису з колекції Музею Ханенків.

Знайшли помилку - повідомте нам, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter