Дослідження технічного стану транспортних засобів у справах про дорожньо-транспортні пригоди
У липні 2011 року в Україні був відмінений обов’язковий техогляд для легкових автомобілів, які не використовуються в комерційних цілях. Разом з тим, технічний стан колісних транспортних засобів повинен відповідати вимогам Правил дорожнього руху України, ДСТУ 3649:2010 «Колісні транспортні засоби Вимоги щодо безпечності технічного стану та методи контролювання», а також вимогам нормативно-технічної документації підприємства-виробника.
В ході експлуатації транспортних засобів їх вузли і механізми, які впливають на безпеку руху, зношуються та піддаються значним навантаженням, що в конкретній дорожній ситуації може призвести до втрати стійкості і керованості автомобіля та виникнення дорожньо-транспортної пригоди, а отже основними завданнями експертизи за експертною спеціальністю 10.2. «Дослідження технічного стану транспортних засобів» є встановлення несправностей транспортного засобу (далі – ТЗ), які загрожували безпеці руху, причин їх утворення та часу виникнення (до дорожньо-транспортної пригоди (далі – ДТП) чи внаслідок неї або після неї), можливості виявлення несправностей звичайно застосованими методами контролю за технічним станом ТЗ, а також визначення механізму впливу несправності на виникнення та розвиток пригоди.
Об’єктами дослідження технічного стану транспортних засобів можуть бути автомобілі, тролейбуси, трамваї, трактори та інші самохідні машини, а також матеріали, надані в розпорядження експерта.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 №1098 Черкаський НДЕКЦ МВС надає послуги в цивільних та господарських справах, або дослідження на замовлення, які можуть бути замовлені юридичними, фізичними особами та їх представниками.
Основні питання які вирішуються при дослідженні технічного стану транспортних засобів:
- Які несправності, виходячи з вимог Правил дорожнього руху до технічного стану ТЗ, мала (мав) система (механізм, вузол, агрегат) даного ТЗ?
- Чи є в досліджуваному ТЗ несправності, які могли бути технічною причиною виникнення ДТП?
- Коли, відносно моменту ДТП, її настання чи в процесі її розвитку, виникли дані несправності?
- Яка причина відмови даного механізму, системи (рульового управління, гальмової системи тощо) ТЗ?
- Чи мав водій можливість виявити несправність до моменту ДТП?
- Чи мав водій технічну можливість запобігти пригоді за наявності даної несправності?
Чому нам довіряють
- Черкаський НДЕКЦ МВС є державною спеціалізованою установою судової експертизи.
- У нас працюють кваліфіковані співробітники із належним рівнем знань та досвідом практичної роботи.
- Створені організаційні умови і запроваджені концептуальні інструменти для вірного застосування експертних методик.
- Професійне зростання судових експертів: навчання, стажування, підвищення кваліфікації, розробка наукових проектів.
- Багаторівневий контроль за якістю експертних досліджень.
- Акредитація установи за міжнародним стандартом ДСТУ ISO/IEC 17025:2017.
Ми розташовані
18036, м. Черкаси, вул. Пастерівська, 104 Приміщення Черкаського відділу поліції ГУ НП в Черкаській області (третій поверх)
E-mail: cherkasy@dndekc.mvs.gov.ua
E-mail: 24_ate@ukr.net
Телефони:
- канцелярія (0472) 317-333
Більш детальну інформацію, щодо даного виду дослідження, та з приводу інших видів досліджень, які проводяться Черкаським НДЕКЦ МВС можна отримати, перейшовши за посиланням.